Vervolg 13 mei tot Green Lake

15 mei 2022 - 100 Mile House, Canada

We lopen het trailtje op de campground genaamd lookout point (waarschijnlijk een uitzicht op het eind😉) met een prachtig zicht op de omliggende omgeving. Om 9 uur rijden we van de campground om onze weg te vervolgen op highway 99 richting Whistler.

Onderweg stoppen we bij Shannon Falls en Brandywine Falls en lopen bij beide een klein trailtje, wat een bak water bij allebei!

Uiteindelijk komen we aan in Whistler een mondain wintersport oord waar ook nu nog geskied wordt, het ging wel kriebelen maar toch maar een volgende keer?! ⛷ . We parkeren de RV en lopen wat door de strak georganiseerde village met zijn vele barretjes en winkels.

Na zo’n 1,5 uur rijden we weer verder op highway 99, kopen wat hout in Pemberton en checken in op de campground Nairn, installeren de RV in het bos op plek 90 en dan Yes! Het eerste kampvuur is een feit!!!

Heerlijk zitten we in de natuur op een mooie plek, wat te drinken en eten erbij, potje tennis en kaarten echt het camper gevoel zeg maar, we love it😍

Op het kampvuur maken we ook ons avondeten, iets nieuws, gehakt ingewikkeld in spek en een gepofte aardappel en dat is best lekker 😋.

Om half 9 is het tijd om een einde aan de dag te gaan maken, we kaarten en drinken nog een uurtje in de camper en dan is het toch echt tijd om te gaan slapen (toch al 2,5 uur later dan gisteren😉).

Zaterdag 14 mei 2022, hieperdepiephoera🎉 er is er één jarig, 48 alweer! Op deze heugelijke dag starten we iets later op dan gisteren (al is het ook nu pas half 7) en lopen na het ontbijt een trail richting 1 mile lake en daarna naar de Nairn Falls (de laatste van de 3) ook hier een enorme hoeveelheid water wat naar beneden dendert. In totaal lopen we 10 kilometer en zijn rond 10 uur weer terug bij de camper.

Dan is het weer tijd om verder te gaan in noordelijk richting, bestemming Lillooet BC. Hier gaan we naar een Winery om hoe kan het ook anders wijn te proeven en iets eten.

In Pemberton legen we de tanken vuilwater en vullen de tank met drinkwater, hebben nog even contact met het thuisfront met de WiFi van het visitor center, halen een bakje voor onderweg bij de gele M en zijn good to go!

De weg gaat al snel langdurig slingerend omhoog, omringd door hoge besneeuwde pieken, gletsjers en veelal een blauwe lucht, maken het decor adembenemend. Ook langs de weg ligt nog veel sneeuw waardoor het lijkt of het nog diep winter is!

Het hoogste punt bereiken we bij Joffre Lake Provincial park waar de weg soms steil slingerend omlaag gaat en de dieptes zijn duizelingwekkend zijn. De sneeuw verdwijnt meer en meer en ook de temperatuur stijgt wat mee. Het gebied waar we aan de andere kant binnen rijden staat bekend als een van de warmste plekken van Canada (het is hier zomers 40+ graden)

Als echte toeristen stoppen we af en toe om de omgeving op te snuiven en de nodige plaatjes te schieten. Als we weer wat verder rijden rent er iets de weg over, we stoppen en Corry zit oog in oog met een lynx, snel het eerste apparaat waar een foto mee gemaakt kan worden maar helaas te laat de lynx kijkt nog even om en weg is hij of zij, balen 😕 want een lynx zie je niet snel een tweede keer.

Rond een uur of 1 komen we aan in Lillooet waar we de winery Fort Berens bezoeken en we ons wagen aan een kleine wijnproeverij (wat heet er is er een die bijna 3 flessen achterover slaat) en kopen daarna ook nog een paar flessen voor onderweg😋 (over de prijs hebben we het maar niet🤦‍♂️). Het plan vooraf was om hier ook te lunchen maar helaas nog closed for the season🤷

Na een goed uurtje rijden we weer verder naar Marble Provincial Park om hier een plekje te zoeken op de campground. De omgeving is opnieuw mooi maar anders dan eerder. Zoals gezegd is het klimaat hier anders waardoor de omgeving meer canyon / woestijnachtig aandoet.

Aangekomen bij de campground zijn we niet onder de indruk en besluiten verder te rijden en  verlaten uiteindelijk highway 99 en vervolgen onze reis op highway 97, de Cariboo highway.

Het vinden van een geschikte campground is nog niet heel eenvoudig vandaag want ondanks dat het droog is en half bewolkt staat er redelijk wat wind wat bij een meer of open vlakte koud en onaangenaam aanvoelt.

Uiteindelijk vinden we een mooie campground bij green Lake tussen 70 en 100 mile house. Ook hier staat wel wat wind maar beschut tussen de bomen en het tactisch neerzetten van de camper kunnen we het kampvuur aansteken en er ook nog Thaise kip op maken.

Na het eten ruimen we de boel op, laten het kampvuur uitdoven en kaarten nog een paar potjes in de camper. Morgen verder richting Prince George.