Whitehorse - inleveren RV

26 mei 2022 - Whitehorse, Canada

In Whitehorse aangekomen bij Tim Hortens (our new best place for coffee ☕️) een bakje gedaan, ingecheckt voor onze vlucht naar Vancouver morgen (vlucht 4N549 - Air North) met vertrek om 12:30 uur.

Na een klein uurtje, de regen heeft plaats gemaakt voor zon (het is zelfs warm), de camper geparkeerd bij het visitor center en heerlijk geslenterd langs de Yukon River, het leuke winkelstraatje (in country style cowboy 🤠) en daarna wat gegeten bij Miner’s Daughter aan de 103 man street (adres is voor wie ook wil😉). Vandaag was chicken wing day dus die sowieso ook nog een portie calamari’s en daarna een bison 🦬 burger to share. Leuk restaurant en gezellig even gezeten en lekker gegeten!

Rond 6e rijden we de 12 kilometer terug richting de campground Wolf Creek, aangekomen nog even een praatje met Amber onze nieuwe buurvrouw uit Whitehorse. Ook nog haar nummer gehad voor als we ooit terugkomen en informatie nodig hebben (denken van wel 😉), hoe aardig👍

Tja en dan is het echt tijd om te gaan inpakken en ons huisje retour klaar te maken😔. Alles gaat vlotjes en binnen een half uur zitten we aan ons (voor deze vakantie) laatste kampvuur met een lekker borreltje en laten de 15 dagen van onze reis de revue passeren. De eindconclusie is dat we weer volop hebben genoten en zeker nog eens terugkomen!

En dan is het 26 mei de dag van ons vertrek uit Whitehorse en Yukon. De wekker staat zoals elke dag op half 8, de laatste dingetjes opruimen en om even over 8 rijden we weg van de campground naar Whitehorse. We legen de vuilwater tanken en tanken vol met diesel bij Integra tyre. Daarna snel nog even voor bakjemet een klein ontbijt (bagel met ei en spek 😋) to go bij Tim Hortens en dan rijden om kwart over 9 het terrein op van Fraserway.

De afhandeling gaat soepel we hadden iets meer kilometers (3600 km), iets bijbetalen dus maar het was elke kilometer waard.

Straks de shuttle naar de luchthaven van Whitehorse waar we om 12:30 vertrekken naar Vancouver.

1. De kloosjes:
    26 mei 2022
    Wat hebben jullie weer genoten……..
    Maar aan alles komt een eind.
    En zaterdag hopen we dat jullie weer veilig landen op Hollandse bodem .
  2. Jenneke:
    26 mei 2022
    Al lezend Weer mee op tour geweest met jullie! Mooi. Goede terugreis🛫 en tot snel 😘
  3. Heleen:
    26 mei 2022
    Veilige terugreis,jullie hebben genoten,het was leuk om weer mee te lezen