Ophalen RV en Porteau Cove campground

13 mei 2022 - Whistler, Canada

Donderdag 12 mei 2022:

Om 5 uur vanochtend wakker geworden en dat is best 👍 gezien het tijdsverschil. Om half 7 kunnen we ontbijten dus rustig aan, niet te rustig want Fraserway RV gaat om half 9 open dus dan willen we voor de deur staan😉

Ook goed nieuws over the missing 🧳 die is vandaag ingeladen op vlucht LH492 met bestemming Vancouver.

Na het ontbijt, wat overigens prima was georganiseerd, even over 8 uitgecheckt en met de taxi op weg naar Fraserway RV.

Vandaag geen beste taxichauffeur🤪 maar met wat hulp toch nog mooi op tijd aangekomen bij Fraserway. Inchecken, afhandelen van het papierwerk en uitleg gaan zeer voorspoedig zodat met om kwart voor 10 wegrijd in onze gloednieuwe RV (207 km op de teller). Echte een dikke pick up met alles er op en aan en achterop een net zo’n nieuw “huis”.

Bij de Walmart slaan we het nodige in voor de komende tijd en daarna richting Porteau Cove Campground aan de Sea to Sky highway. Inmiddels is de voorspelde regen gearriveerd en valt het water losjes naar beneden.

Bij Capilano nog even van de weg voor wijn (in Canada alleen verkrijgbaar in aparte winkels of liquor stores) en dan weer verder op highway 99 voor de laatste 44 kilometer naar de campground.

Erg jammer van het weer want de Sea to Sky highway is bekend om zijn geweldige uitzichten, misschien morgen meer geluk🤞

Na het korte ritje checken we in bij, de vooraf gereserveerde, campground Porteau Cove, plek nummer 25, ruimen de boodschappen en andere prullaria in en kijken vanuit ons huisje (de regen is nog steeds spelbreker) onder het genot van iets lekkers 😋 uit op de oceaan!

We eten vanavond makkelijk, kip, rösti en wortelen van het fornuis want ook een kampvuur zit er niet in vandaag.

Na het eten doen we klein wandelingetje over de campground (de regen is iets minder) en kaarten daarna nog een paar potjes.

Het tijdsverschil blijft toch altijd een dingetje maar we moeten wakker blijven om er aan te wennen en de koffer moet ook nog worden gebracht.

Rond 8 uur gaat de telefoon en een vriendelijke meneer van de luchthaven geeft door dat de koffer pas laat zal worden gebracht, wat is laat? Tussen 1 en half 2 vannacht 🤪, maar elk nadeel heeft een voordeel, een reden om te gaan slapen😉 dus hup oogjes dicht en snaveltjes toe half 9 liggen we horizontaal👍

Om 1 uur wakker gebeld met de mededeling dat de koerier over 15 minuten zal arriveren op de campground, dus snel aankleden en richting de ingang. En dan om 1:15 komt er een auto aanrijden met daarin de verloren koffer, we zijn weer compleet 🎉.

Vrijdag 13 mei ondanks het nachtelijk bezoek alweer vroeg wakker (het is nog geen 6 uur!). Het is opgehouden met regenen en er is zelfs al een flets zonnetje te zien👌

Er klinkt al de hele nacht (en ook overdag) een soort gegil, eerst denken we dat het ganzen zijn, of toch meeuwen? Maar na een wandelingetje over de campground richting het piertje blijken het een groep zeeleeuwen te zijn (wat een kabaal maken die luie beesten).

Waar we gisteren weinig konden zien van het uitzicht is dat nu anders, besneeuwde bergtoppen, bergen en de oceaan prachtig👌

Na het ontbijt, wat is het toch lekker als je alles bij de hand hebt (hoe klein ook👍), gaan we de omgeving nog even verkennen om 11 uur moeten we uitchecken dus we hebben nog tijd genoeg.