Vancouver BC

31 mei 2019 - Richmond, Canada

Na ons lekker te hebben opgefrist op pad gegaan. Het mooie van Vancouver is dat het openbaar vervoer spot goedkoop is. Met de skytrain ben je binnen 20 minuten downtown en een dagkaart kost CAD 10,- (€6,70), kortom een enkeltje Leiden is duurder!

Het is een klein stukje lopen naar station Richmond-Brighouse wat onderdeel is van de Canada-line die ons naar Station Waterfront brengt, een klein half uur later staan we downtown Vancouver met uitzicht op de haven.

We eten en drinken wat bij Mahony (leuk en bekend 😉) met uitzicht op de haven. Het is hier een komen en gaan van kleine watervliegtuigjes, mooi gezicht.

Na heerlijk te hebben gezeten, gegeten en gedronken lopen we nog een rondje langs het water en gaan daarna met de skytrain naar station Broadway-City Hall. Er zit hier een MEC, een winkel voor buitensport. Helaas vinden we niet wat we nodig hebben. We lopen weer terug naar de skytrain en stappen weer in om een kwartiertje later uit te stappen op station Templeton oftewel de outlet.

Na hier weer een tijdje te hebben rondgelopen (niets gekocht) gaan we weer op weg richting Richmond en stappen uit bij station Aberdeen. Hier zit de Zuid Koreaan SURA BBQ waar we de laatste keer ook gegeten hebben en opnieuw is het weer heerlijk😋

Na heerlijk te hebben gegeten stappen we weer in en gaan er weer uit bij Richmond-Brighouse. We lopen even door de grote shoppingmall en drinken wat bij Cactus Club, het is happy hour dus 👍. Een paar biertjes en cocktails later lopen we richting ons hotel (het is inmiddels half 10) en nemen nog een afzakkertje in de hotelbar, maken nog een praatje met de barman (had familie in Nederland) en dan is het na een geslaagde dag tijd om te gaan slapen.

Vanmorgen na de geslaagde dag van gisteren redelijk op tijd wakker. Corry pakt de koffers opnieuw in zodat het gewicht wat eerlijker is verdeeld.

Om 12 uur is checkout in het hotel dus we hebben alle tijd.

Vanmiddag om 17:45 uur (-9 uur) gaat onze vlucht KL682 van Vancouver (YVR) naar Amsterdam (AMS).

1. Jenneke:
    31 mei 2019
    Nog even genieten dan! Goede reis alvast😘
  2. Heleen:
    31 mei 2019