Shop till you drop tot inleveren RV

30 mei 2019 - Richmond, Canada

Via highway 1 west rijden we naar Vancouver en hoe dichterbij hoe drukker het wordt. We hebben al een reservering gemaakt voor de campground in Burnaby dus gaan we eerst naar de outlet bij de luchthaven, McArthurGlen!

Sluip door kruip door via Surrey, New Westminster en Richmond komen we rond 4 uur aan bij de outlet en kan het shoppen beginnen.

We lopen lekker rond het is een grote outlet dus genoeg te zien en te kopen😬 eten wat bij een Chinees (weer teveel😞) en een paar tassen vol verder rijden we rond half 7 weg naar Burnaby Cariboo RV Park. Deze (laatste) campground ligt niet ver van het verhuurbedrijf Canadream want tja morgen alweer afscheid nemen van “ons” huisje.

Het is een stukje van 25 km maar we zijn een uur bezig om bij de campground te komen, wat een drukte! We checken in, dit gaat snel want onze gegevens staan al in het systeem (al eerder geweest) en krijgen plek 206, neerzetten en eindelijk in het zonnetje met een 🍺🍷.

Er is ook een zwembad dus nemen even een duik (niet letterlijk want dat mag niet) en lekker opgefrist maken we er een gezellige (🍷🥃🍺😋, alles moet op) avond (de laatste in de camper) van.

Vandaag is het dan zover we gaan de camper weer inleveren😢, al weer vroeg wakker, bakje en om half 9 rijden we de campground af op weg naar Canadream. Het ritje is 19 km dus met een goed half uurtje zijn we er. Het is al een drukte van belang maar toch gaat het afwikkelen snel, we hebben 380 km (totaal 7380 km) teveel gereden dus iets bijbetalen en dan zijn we good to go!

Probleem is dat de shuttle al vol is en we dus 2 uur moeten wachten op de volgende. We vragen of we net als de vorige keer geen taxi kunnen krijgen en ja hoor “you like us we like you” taxi geregeld, top Canadream👍

De taxi is er snel en na een ritje van 20 minuten checken we in bij ons hotel voor vannacht, Executive Hotel Vancouver Airport in Richmond.

We doen even relaxed en gaan dan met de skytrain richting Vancouver Downtown.