Manning Provincial Park

29 mei 2019 - Hope, Canada

We zijn weer in de bewoonde wereld!

De rit is een goeie 160 km en gaat eerst over highway 3a en vervolgens (ja daar hebben we hem weer) verder op highway 3. De omgeving is groen, wijds en hoge bergen (soms besneeuwd), al vaker gezegd, prachtig! Onderweg stoppen we nog even om de tanken te legen en te vullen (we gaan tenslotte weer de wilderness in) en halen nog wat laatste boodschappen in Princeton.

Rond half 2 komen we aan in Manning Provincial Park en checken in voor 2 dagen op de campground Lightning Lake. Opnieuw een prachtige plek aan een meer met rondom bergen.

We installeren de boel en gaan daarna een klein trailtje lopen rond het meer. We spreken nog een Canadees stel wat hier vaker komt en erg hulpvaardig zijn in het geven van info, altijd makkelijk👍. Vanmorgen op de campground spraken we twee Nederlandse jongens die ook naar Manning Provincial Park gingen en die kwamen we nu ook weer tegen.

Tijdens het loopje een praatje gemaakt en uiteindelijk met z’n 4e bij de camper in het zonnetje een borrel gedaan.

Na het eten nog even bij het kampvuur gezeten en een praatje gemaakt met een passerende man uit Colorado (was geen Trumpiaan overigens), daarna binnen nog lekker even gekaart en toen was het weer tijd om te gaan slapen.

Vanmorgen later wakker geworden dan normaal maar goed we hebben geen haast! De lucht is strak blauw, het zonnetje schijnt al door de bomen en precies op onze picknicktafel, kortom alles voldoet aan de eisen voor ons eerste ontbijt buiten!

Na het ontbijt rijden we een stukje van de campground af en parkeren de camper bij het begin van de trail Windy Joe, een 8 km lange trail (one way) met een hoogteverschil van 640 meter. Het eerste stuk gaat door een vlak stuk bos met veel beekjes en bruggetjes maar dan is het zover tot aan de top wordt het niet meer vlak! Na flink te hebben geklommen komen we ruim binnen de 2 uur aan op de top met een hoogte van 1.825 meter.

Op de top staat een oude toren die gebruikt werd om bosbranden op te sporen. Het uitzicht is dan ook prachtig, je ziet zelfs de Cascades Mountains liggen,  op het grondgebied van de USA!

Na van het uitzicht te hebben genoten en weer op adem te zijn gekomen beginnen we weer aan de afdaling. Ook dit vergt de nodige inspanning maar dan anders.

Halverwege horen we ineens gekraak en dan echt krak, breekt er een boom doormidden bijna op het pad😳, zijn het geen beren moet je weer uitkijken voor bomen!

Na goed anderhalf uur zijn we weer bij de camper en hebben we 16 km gelopen, moe maar voldaan stappen we in de camper op weg naar de Manning Park Lodge om een paar boodschappen te halen. Daarna terug naar de campground en ja hoor tafelkleed weg😢

Na een licht buitje is het net als de hele dag weer strak blauw en zitten we voldaan van de trail in de zon, kampvuur aan, het echte camperleven zeg maar, heerlijk👍

Vandaag maken we zo goed als de restjes op want morgen naar Vancouver voor het laatste nacht in ons “huisje”. We eten hamburgers en die zijn lekker😋. Na een prachtige en inspannende dag gaan we even over 9e naar binnen, even douchen (ook dat kan in ons huis) nog een kaartje gelegd, kortom lekker ontspannen.

Het is vandaag (29/5) opnieuw strak blauw als we wakker worden, we ontbijten weer buiten (zonder kleedje) en rijden rond 11 uur van de campground in de richting van Hope BC.

Hier halen we een bakje, pikken even WIFI op, laden nog even wat benzine (het gebruikelijke zeg maar).

Nog zo’n 150 km naar Vancouver.