Mesquite - Grand Canyon North rim (160 mijl)

18 oktober 2013 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Hallo, het was weer 2 dagen WIFI-loos maar hier zijn we weer!!!!

Ondanks dat het vannacht laat was toch weer vroeg opgestaan, rond 7 uur was Diana uit haar bedje gestrompeld, niet veel later was de hele tent wakker. Na het ontbijt, rond 10 uur, gaan rijden richting St George om de auto in te leveren.

Om 11 uur waren we weer on route richting de Grand Canyon North rim (hier zijn we alle vier nog niet geweest, spannend!!!!). Al gauw de interstate 15 verlaten om via highway 59 (een weg door verlaten vlaktes) richting Fredonia, AZ. Bij Fredonia highway 89 south genomen richting Jacob Lake (hier ging het rap bergopwaarts en kwamen we al gauw weer op 7000 ft) om uiteindelijk highway 67 te nemen welke eindigd bij de Grand Canyon North rim.

De dames hebben tijdverdrijf gevonden tijdens het rijden en zitten volle bak te jokeren achterin.

Om een uur of 15:00 aangekomen bij de North Rim en een plekje uitgezocht op de campground, het werd plek 16 aan de rand van de rim. Gelijk naar het visitor center gereden om in te checken en daarna naar de rim gelopen. Wat een gigantisch uitzicht en wat een duizelingwekkende diepte, in een woord overweldigend!! Het verschil met de South rim (hier waren we 3 jaar geleden) is dat de North rim minder wijds is en daardoor ruiger aan doet. Onderweg naar de campground nog wat reeën gespot.

De plek die we hadden uitgekozen op de campground is echt op nog geen 20 meter van de rim dus ook de zonsondergang nog even meegenomen.

het kampvuur hadden we al vroeg aangestoken want we zitten hier op zo'n 2500 meter en dus snel koud. Binnen gegeten (babi ketjap, altijd lekker) en daarna binnen nog een potje gejokerd (buiten was de temperatuur al gezakt richting het vriespunt).

Om 23:00 uur naar bed want morgen gaan we de Kaibab trail lopen, deze trail gaat vanaf de rim richting de bodem van de canyon. Helemaal naar beneden is nagenoeg onmogelijk op een dag (hoogteverschil van zo'n 1500 meter) maar tot 900 meter is mogelijk. We kijken hoe ver we kunnen komen (1 uur naar beneden betekend +/- 2 uur omhoog). Wordt vervolgd.

Groeten vanuit de Grand Canyon North rim.