Maple Grove Campground - Moab (170 mijl)

12 oktober 2013 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Na een koude nacht (het had gevroren) om een uur of half 9 wakker geworden en na het ontbijt gaan rijden richting Green River (ligt op de splitsing naar Canyonlands NP). De hoop was dat de parken weer open zouden gaan op korte termijn. Na zo'n 10 mijl gestopt bij een gasstation om te tanken en een bakje koffie te halen (wordt een ritueel). Sta je net te tanken komt Corry springend naar buiten de parken in Utah zijn OPEN!!!!! De dame van de gasstation lag helemaal in een deuk!! Maar wel super goed nieuws. Volgens de krant zou de gouverneur van Utah zich hard hebben gemaakt voor het openen van de parken in zijn Staat. Kost hem wel 1,7 miljoen dollar maar wij zijn er super blij mee. Volgens reisschema blijven we voorlopig in Utah dus alle geplande activiteiten kunnen doorgaan (dus ook de SUBWAY!!!!).

Goed gemutst vertrokken via de interstate 70 richting in oostelijke richting met als eindbestemming Moab, Utah een rit van 170 mijl. De vrij grillige interstate voerde langs diepe afgronden, rotsformaties en uitgestrekte vlaktes. Het weer was vrijwel onbewolkt en een graad of 22.

Om 14:00 reden we langs de noord ingang van Canyonlands richting Moab en ja hoor borden met NATIONAL PARKS OPEN!!!

Naar Moab gereden (inmiddels bekend terrein, hier waren we 2 jaar terug ook) en een paar boodschappen gehaald bij de supermarkt. Omdat we in Utah zijn moet de wijn en sterke drank in de State liquor store gehaald worden (Corry moest weer wijn, vandaar). Gelijk het raften besproken bij Moab Adventures, dinsdag gaan we een halve dag de Colorado river op met een raft. Teruggereden naar de campground Arch View Resort aan de ingang van Canyonlands. Morgen gaan we proberen een plekje te bemachtigen in het park op de Campground Willow Flat.

Inmiddels zitten we lekker in het zonnetje (uiteraard met een borrel) met aan de ene kant rotsen aan de andere kant hoge pieken met sneeuw.

Groeten uit Moab, Utah

1. El:
    13 oktober 2013
    Supertof voor jullie dat alles weer open is , hoop dat jullie Subway ook gewoon kunnen doen . Probeer een paar foto's van het raften te maken lijkt me mooi om te zien . Veel plezier de aankomende dagen
  2. Peter:
    13 oktober 2013
    Zijn er ook erg blij mee dat de parken in Utah open zijn. Uiteraard gaan we foto's proberen te maken van het raften, anders dan die broer van jou willen wij daar ook foto's van ;), groeten uit Moab.
  3. El:
    13 oktober 2013
    Doen jullie er dan ook een paar van johan voor mij
  4. Jenneke haasnoot:
    13 oktober 2013
    Goed nieuws! Volop genieten dan nu.
  5. De kloosjes:
    13 oktober 2013
    Heerlijk voor jullie dat alles weer open is. Daar gingen jullie tenslotte voor. Wachten op de volgende mooie fotosessie.
    Groetjes van Pa, ma en ome Sjako