Fallon - Maple Grove Campground (470 mijl)

11 oktober 2013 - Richfield, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend vroeg opgestaan (7:15) want we hadden een lange rit voor de boeg. Ontbijt hebben we dan ook maar overgeslagen (uiteraard wel een bakje koffie gehaald bij Earl). Om 8:10 reden we weg op highway 50 "the Lonliest route of America". De eerste 5 mijl gingen door het langgerekte dorpje Fallon maar al gauw werd het landschap leeg en uitgestrekt (de naam Lonliest highway was niet overdreven). Maar het meest indrukwekkend waren de bijna oneindig lange, vooral rechte, wegen, mijlen achter elkaar kaarsrecht zover je kon kijken. Tussen de uitgestrekte vlaktes bergen waar we voor de afwisseling ook overheen moesten. Al met al een prachtige route op een van de oudste wegen van de USA (originele naam the Lincoln highway).

Over de 400 mijl lange weg zouden we 4 plaatsjes passeren de eerste was Austin, Nevada. Hier de tank weer volgegooid (gasstations kwam je niet zo druk tegen) en ondertussen een broodje gebakken. Het gehucht doorgereden en weg was het leven weer. De volgende stop zou worden Eureka. Een leuk gehucht met oude gebouwen (o.a. een Court House uit 1879 en een Opera House) zoals we ze kennen uit de westerns. Gelijk de tank maar weer volgegooid en door naar de volgende stop Ely. Ook hier weer getankt en gelijk maar een snelle vette hap naar binnengewerkt. Nog 153 mijl naar het plaatsje Delta en we zouden wat meer in de bewoonde wereld komen. Het laatste stuks richting Delta was een kaarsrechte weg van zo'n 30 mijl, echt knap dat je zo'n weg zonder slingers en bochten kan aanleggen. Ja jullie raden het al weer de tank gevuld, als je met een gangetje van 70-75 mijl een gevaarte van 8,5 meter met een 6.0 liter motor voort moet slepen lust dat wel een slokje!!

Om half 7 (zaten in de mountain timeline, dus 8 uur vroeger) aangekomen op de State Park Campground Maple Grove, een mooie campground tegen een berg gelegen (het rode gesteente was al zichtbaar, dus komen we in de buurt van de canyons).

Het werd wel al kouder dus kampvuurtje aangestoken en een borreltje gedaan (die hadden we wel verdiend na zo'n lange dag). Binnen gegeten en nog een potje gejokerd. Na een mooie rij-dag om half 11 gaan slapen.

Groetjes van ons uit Utah!