Calaveras Big Trees State Park - Fallon (220 mijl)

10 oktober 2013 - Fallon, Nevada, Verenigde Staten

Lekker vroeg opgestaan (we hadden een aardige rit voor de boeg) en om half 10 reden we weg via highway 4 in oostelijke richting. We reden door Stanislaus National Forest een prachtig bosrijk gebied richting het begin van de Ebbets Pass. Alles ging voorspoedig totdat...........we bij de slagbomen van de Ebbets Pass kwamen!!!!!! Wij hadden gisteren regen maar hier op 7000 ft was dat sneeuw, dus pas afgesloten. Terug gereden naar Bear Valley (1 mijl terug) en gevraagd bij de gasstation wanneer de pas weer open ging. De verwachting was dat we een uur zouden moeten wachten (de pas moest sneeuwvrij gemaakt worden)! Terug rijden naar Angels Camp was vooralsnog geen optie want dit zou betekenen dat we 4-5 uur om moesten rijden. Dus we hebben gegokt op het openen van de slagbomen.

Gegokt en gewonnen! De weg was sneeuw- en ijsvrij gemaakt en rond 12 uur ging de slagboom omhoog en de Ebbets Pass weer open. Geadviseerd werd om er niet overheen te gaan indien groter dan 25 ft vanwege de versmallingen en steile afdalingen (25%!). Maar ach wij zijn 27 ft dus die 2 ft extra maakt ook niet uit ;).

Hoe hoger we kwamen des te meer sneeuw, was heel even winter wonderland. De pas was zeker steil en smal maar rustig aan goed te doen! Een schitterende weg door het hooggebergte. Om 13:00 uur waren we onderaan de andere kant van de pas om koers te zetten richting Carson City. In Carson City nog wat boodschappen ingeslagen. Opnieuw koers gezet in oostelijke richting over de Lonliest road. Rond 17:00 uur gestopt in het plaatsje Fallon (de eerstkomende uren kwamen we waarschijnlijk niet zoveel meer tegen) waar we ingecheckt hebben bij Fallon RV Park (qua natuur niet de mooiste, pal aan de doorgaande weg, maar wel alles wat we nodig hebben). Morgen weer vroeg op pad want we willen zo snel mogelijk de oversteek naar Utah maken.

Groeten van ons uit Fallon, Nevada

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jenneke haasnoot:
    11 oktober 2013
    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Ik hoop dat in utah de state parks ook open zijn. T blijft denk jammer als je weet dat je heel veel moois voorbij moet rijden vanwege die shutdowns. Ja 't blijven amerikanen he. Ik zou wel wat sneeuwfoto's willen zien.. Heel veel plezier nog en Johan gefeliciteerd nog met je moeder. Groetjes vanuit een nat Nederland.
  2. De kloosjes:
    11 oktober 2013
    Ha luitjes jammer dat de parken nog steeds dicht zijn sneeuw is natuurlijk wel leuk maar dat zien jullie liever weer in Oostenrijk (daar ligt trouwens ook al 30 cm.) Na 3 weken zit ik nu toch nog in het gips, was toch een flinke breuk hoorde ik woensdag. Het moet er twee weken om blijven. Beetje dom om niet eerder te gaan natuurlijk maar dat is geloof ik een familiekwaaltje. gr. moes.XXXXXXXXX