June Lake - Yosemite National Park

7 oktober 2013 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Vandaag na het ontbijt om 10 uur vertrokken richting de Tioga Pass (deze pas loop van oost naar west (of van west naar oost) door het Yosemite National Park). De tocht zou gaan tot  rond de 9500 feet naar de ingang van het park. Een werkelijk adembenemend rit door het hooggebergte van de Sierra Nevada. Onderweg een paar keer gestopt om van het overweldigend natuurschoon te genieten (Johan even illegaal de hengel uitgegooid en ja hoor hij had een forel aan z'n haakje). Bergen werden hoger de natuur nog mooier en dan.......ja je hebt mooi, mooier, mooist en je hebt Yosemite National Park!!!!, wat een schitterende omgeving. Maar ja, je hebt ook een SHUTDOWN, dus alles dicht behalve de doorgaande weg. Toch stiekem een paar keer gestopt onderweg (waar het kon want ook de viewpoints waren afgezet) en stiekem voor de Valley een heel klein trailtje gelopen.

Maar ondanks een gesloten park een overweldigend natuurschoon gezien oftewel Yosemite "we will be back"!!!

Uit het park gereden richting Mariposa naar de KOA campground West Yosemite.

Het ziet er volgens de berichtgeving niet naar uit dat er snel een oplossing gevonden wordt voor de SHUTDOWN dus kijken morgen welke kant we opgaan.

Nu eerst maar een koud biertje (het is hier 30 graden)!

Helemaal vergeten te melden vannacht heeft er op 10 meter van onze camper een zwarte beer huisgehouden (missen wij weer).

Groeten van ons even buiten Yosemite National Park.

1. Jenneke haasnoot:
    8 oktober 2013
    Klinkt goed allemaal. Jammer dat de beer luidruchtiger is geweest. Hoe is te weer daar? Zijn de state parken nu open of toch niet. Groetjes xx
  2. Peter:
    8 oktober 2013
    Ja jammer had wel effe leuk geweest een beer zo dichtbij of niet ;). Sommige wel sommige niet is niet altijd even duidelijk welke campgrounds en parken open zijn. Gaan even kijken welke kant we op gaan. Het weer is nu nog prachtig maar het schijnt hier minder te gaan worden de komende dagen (o.a. Sneeuw bij lake Tahoe). Groetjes
  3. Jenneke haasnoot:
    8 oktober 2013
    Ik had nog het een en ander gestuurd. Lastig om te zien wat er precies op jullie route ligt. Komen jullie ook door utah? Ik heb en paar parken op google bekeken, ziet er goed l mooi uit met sneeuw maar vast ook heel koud. Ik ben even de naam kwijt maar dat fire....park zag er mooi uit. En dat churchil... is een oud fort. Er is vast nog genoeg te zien. Erg jaloers! Maar t us jullie gegund. Groetjes
  4. De kloosjes:
    8 oktober 2013
    Hallo luitjes,gelukkig kunnen jullie toch nog veel moois zien.
    Hoe gaat het met Peet ze'n pootje?
    Nog een hele fijne vakantie en we hopen voor jullie dat de Amerikanen een beetje opschieten om de parken weer open te gooien. groetjes de kloosjes.
  5. Peter:
    11 oktober 2013
    Hallo schatten,Coco hier, we zijn nu onderweg naar Utah en we hoorde al dat Valley of fire heel mooi is! Jenn,als je straks vroeg wakkere bent kan je voor ons kijken of er iets leuks is langs highway 50...
    En moeders,wat leuk om jou ook via het mederne medium te horen!!! Z'n pootje gaat prima hoor,nog een dagje rustig aan het hij gaat weer als een sarrel haha
    Nou we gaan lekker aan de rode kool met verse worst en tot......
    Dikke kus van ons drieën. Xxx