Yosemite (Mariposa) - Calaveras Big Trees State Park (90 mijl)

8 oktober 2013 - Arnold, California, Verenigde Staten

WE ZIJN WEER IN VERBINDING MET DE BUITENWERELD!

3 dagen geen telefoonbereik en internet gehad dus hierbij met terugwerkende kracht de verslagen!!!!

Vanochtend wat later dan normaal wakker geworden (het tijdsverschil gaat wennen!). Rustig aan wakker geworden met een bakje en internet gebruikt om te kijken wat de route zou gaan worden (Johan heeft FaceTime gebruikt om zijn moeder live te feliciteren met haar verjaardag, uiteraard van ons alle drie van harte). Na wat gegoogle een State Park gevonden in Stanislaus National Forest (ligt in de Sierra Nevada boven Yosemite National Park). Volgens de site zou deze open zijn dus vol goede moed om 11:00 uur vertrokken van de KOA campground West Yosemite.

Via highway 49 vertrokken in noordelijke richting. De weg ging over hoge bergen, dan weer dalen en dan weer omhoog. Uiteindelijk bij Angles Camp highway 4 genomen in oostelijk richting. De omgeving werd steeds bosrijker en groener dus we kwamen in de buurt. Om 15:00 uur aangekomen bij Calaveras Big Trees State Park. Yes!!!, eindelijk geen last van de welbekende Shutdown, deze was OPEN. Eerst langs het visitor center gegaan om informatie in te winnen over de te lopen trails. Om 16:00 uur stonden we midden in het enorme bos op een prachtige campground. Gelijk het kampvuur maar aangestoken (en wat voor een pfff hebben het nog warm!).

'S avond een broodje hamburger gemaakt (we zijn tenslotte in de USA), maar 2 broodjes viel toch wel erg zwaar op de maag (ze waren dan ook wel erg GROOT).

We blijven hier 2 dagen en morgen (9 oktober) gaan we lopend de natuur in.

Groeten uit Calaveras Big Trees State Park.