Gezelligheid, daarna richting Kewlona

25 mei 2019 - Castlegar, Canada

Wat een geweldige dag en een aansluitend leuke middag / avond op de campground👍. Aangekomen op de campground hebben we dezelfde buren als gisteren, een stel uit Montana en camp host in Glacier National Park, Ross en Pamela. Een ouder stel on a route trip to Alaska. Daarnaast Stef en Stefanie. Stef komt uit Montréal en Stefanie uit Duitsland  en is voorlopig voor een jaar in Canada.

We eten met z’n alle bij het kampvuur en het is super gezellig. Later komen Stef en Stefanie nog een borrel doen bij het kampvuur en zitten we tot een uur of 11 onder een steeds donker wordende sterrenhemel. We zitten heerlijk en praten over van alles en nog wat, een onderwerp komt bekend voor....iets met vliegtuigjes🤪 Johan..😉

Uiteindelijk is het weer tijd om te gaan slapen, we doen samen nog een laatste borrel in de camper en rond 12e vallen we in diepe rust.

Morgen weer verder richting onze volgende bestemming Kelowna.

Vanochtend wat later wakker dan gisteren maar het was dan ook een zeer gezellige avond😉. Na afscheid te hebben genomen van onze “vrienden” rijden we rond half tien van de campground. Eerst rijden we terug naar Waterton Village voor benzine (de tank is kwart en het eerst volgende tankstation ligt pas op 60 km).

Na getankt te hebben even een bakje bij de Starbucks even online met een heerlijk zonnetje, kortom relaxed!!

Na een klein uurtje laten we, voor nu, Waterton National Park achter ons en rijden we in noordelijke richting naar Pincher Creek om vervolgens af te slaan in westelijke richting naar Cranbrook BC.

Het eerste stuk naar Pincher Creek is prairie met daarachter wit besneeuwde bergen, een view point omschrijft het niet voor niks “where the mountains meets the prairie”.

Niet veel later spotten we nog een eland met een kalfje, snel even stoppen en een paar foto’s schieten en verder richting Pincher Creek.

In Pincher Creek even snel naar de supermarkt en de liqour store (de wijn is op🤭) en dan verder op highway 3. De rit gaat tussen de bergen door dus vaak wit besneeuwde toppen, echt een prachtige rit. Uiteindelijk komen we rond half 4 (uurtje winst we gaan naar -9 uur) in Yakh Provincial Park en staan we op een super mooie plek in het bos aan een snel stromende rivier. ( zwemmen wordt hem niet..ijzigkoud⛄️)

Snel het kampvuur aan en we zitten echt geweldig op een opnieuw prachtige campground👍

Het is hier 8 uur maar voor ons toch echt 9. We gaan lekker douche (het voordeel van je huis in de buurt🤓) en zitten heerlijk binnen in ons “huisje” en dan is het weer tijd om te gaan slapen. Morgen nog ruim 400 km naar Kelowna BC.

Vanochtend vroeg vertrokken (voordeel van een uurtje winst). De rit naar Kewlona is 472 km en tot nu toe een erg mooie rit.

We hebben inmiddels 2 bergpassen gehad en staan nu met een bakje bij de Starbucks in Castlegar BC, nog 311 km naar Kewlona BC.

1. Jenneke:
    25 mei 2019
    Heerlijke tocht!!! Fantastisch hoor.
  2. Stanssies:
    26 mei 2019
    Heel mooi, en blij dat het weer iedergeval droog is