Door de bergen naar Kelowna BC

26 mei 2019 - Penticton, Canada

We rijden vandaag de hele dag door de bergen, jammer genoeg is het weer hogerop spelbreker anders waren de uitzichten echt geweldig geweest. We rijden van de ene bergpas naar de andere en passeren diverse keren rakelings de grens met de USA. Rond het middaguur even een stop voor broodje omelet uit eigen keuken 😋

Bij Rock Creek verlaten we highway 3 en slaan rechtsaf op draaien highway 33 north. Het eerste plaatsje wat we zullen passeren is Westbridges op zo’n 30 km. Hier maar even tanken want dat is dan wel nodig, aangekomen geen benzinepomp, alleen 4 huizen en een autosloperij😳. Omdat het volgende plaatsje (Beaverdell) op 60 km ligt en de tank al onder het kwart begint te komen toch even spannend😬. Gelukkig een benzinepomp en nog lekkere koffie ook, eind goed al goed😅

We rijden na het tanken weer verder door een schitterend landschap. Rond half 4 rijden we Kelowna binnen een middelgrote stad en zeer uitgestrekt. We parkeren de camper en gaan op zoek naar het visitor center voor de nodige informatie. Kelowna  ligt aan een heel groot meer, heeft heel veel wineries en ligt in een prachtige omgeving, kortom veel te zien en te ondernemen.

Na het bezoek aan het visitor center lopen we door downtown en drinken wat bij Craft Beer Market, een gezellige tent met heel veel tapbier en heerlijke gerechten en ook nog happy hour (al waren we hiervoor net iets te laat).

Een aardig stel naast ons geeft nog wat advies over de wineries (waar de lekkerste wijn en mooiste uitzichten te vinden zijn).

We rijden vervolgens naar een campground in een Provincial Park, maar helaas weekend, mooi weer voorspeld, VOL!! Dat betekend 30 km verder rijden en daar is gelukkig wel plek. Om half 8 staan we op de campground Okanagan Lake North in het gelijknamige Provincial Park.

Nog even buiten gezeten en daarna onder het genot van een versnapering zitten kaarten. Het is al vrij laat als we gaan slapen. Morgen de omgeving verder ontdekken.