Waterton National Park

24 mei 2019 - Waterton Park, Canada

Vandaag (voor ons morgen😉) weer een jarige, Dirk van harte met je (41e) verjaardag🎉🎊, we nemen er alvast 🍻 vanavond.

Om kwart over 9 rijden we Waterton Village in en kopen de tickets voor de boottocht! We lopen nog wat rond en genieten van het mooie weer en de omgeving. Om stipt 10 uur gaan de trossen los van de Connie Marlene die koers zet in oostelijke richting naar de grens met de USA. Waterton Upper Lake is ligt grotendeels in de USA en de grens wordt aangegeven door aan beide kanten de boomlijn te verwijderen.

De uitzichten zijn schitterend en is nagenoeg windstil dus de weerspiegeling in het water is prachtig. Helaas spotten we geen wildlife. Na ruim 2 uur varen komen we terug in de marina. Na een broodje te hebben gegeten op de bekende rode stoelen met uitzicht op het meer huren we mountainbikes om een stuk omhoog te rijden en daar een trail te gaan lopen.

Nadat we de fietsen hebben geregeld gaan we vanuit het dorp gelijk steil omhoog. De weg is vanwege de bosbranden in 2017 niet toegankelijk voor auto’s dus lekker rustig. Na gewend te zijn aan het klimmen en de hoogte komen we er al snel achter dat het met de conditie nog wel goed zit😉

We blijven klimmen langs steile rotswanden met daarop veel zwart geblakerde bomen. Opeens zegt Corry kijk een beer! We zien een bruine beer de weg op rennen (waarschijnlijk geschrokken van ons, gelukkig😬) en hard voor ons uit rennen, jammer genoeg een bocht in de weg dus te laat voor een foto. Maar wel weer gaaf om te zien en gelukkig ging hij / zij de goeie kant op😉

Na een flinke klim van ruim 7 km komen we aan bij de trailhead Lineham Lakes. De trail is 4,5 km one way. We zetten de fietsen neer en beginnen met lopen. Ook hier gaat het weer vrij steil omhoog. We lopen eerst tussen de bomen maar komen al snel op een meadow uit met veel bloemen en gras, tussen de hoge besneeuwde pieken voel je je zelf best klein.

Omdat het toch al later begint te worden en ook de bewolking wat lijkt toe te nemen besluiten we na ruim een kilometer terug te gaan.

We dalen het stuk wat we gefietst hebben weer af en dat gaat soms nog best hard. Onderweg spotten we nog een Bighorn sheep en wat herten.

We leveren de fietsen weer in en halen in het dorpje een bakje bij de Starbucks. Na alle inspanningen even lekker relax op het terras in de zon.

Straks weer terug naar dezelfde campground als gisteren, Belly River.

1. Dirk:
    24 mei 2019
    Dank je voor de felicitatie en geniet ervan 👋👋👋👋