Capitol Reef NP, Fruita, and Apple Pie

10 oktober 2019 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Dinsdag 8 oktober 2019

Na het ontbijt rijden we van de campground Needles Outpost maar komen hier zeker nog eens terug. De bestemming is Capitol Reef National Park en ligt op ongeveer 250 mijl van the Needles, kortom een rijdag. Na een klein uurtje komen we weer uit op de doorgaande weg highway 191. Het duurt even voor we erop mogen want er is road work en er staat een vrouwtje met een groot stopbord de boel tegen te houden, al heeft ze er niet veel zin in🤔 uiteindelijk mogen we verder rijden, dus slaan we af richting Monticello.

In Monticello even een beetje benzine erbij en weer verder richting het gehucht Blanding. Iets voorbij Blanding slaan we rechtsaf op highway 24. De eerstvolgende plaats is Hanksville.

De route gaat door uitgestrekte vlaktes dan weer canyons, het is bijna eng hoe leeg en stil het hier is.

In Hanksville nog maar een beetje benzine erbij, pikken nog even snel WIFI op en dan snel door voor de laatste 30 mijl naar de campground Fruita in Capitol Reef NP.

Rond half 4 komen we aan op de campground, ons plekje (we hebben hier gereserveerd voor 2 nachten) is voorzien van een bordje met onze naam dus installeren en relax.

Omdat we hier twee dagen staan gaat de daging smoor op het vuur. Het is een mooie rustige campground omgeven door groen, er is zelfs een boomgaard waar je gratis fruit mag plukken. De herten lopen rustig over de campground dus het plaatje van rustig aan klopt hier helemaal.

Na het eten zitten we nog even lekker bij het kampvuur en dan is het al weer tijd om te gaan slapen. Morgen Capitol Reef NP ontdekken.

Woensdag 9 oktober 2019

We staan twee dagen op Fruita campground dus hebben vanochtend niet heel veel haast. Op de campground is winkel “Gifford House” waar alle producten worden gemaakt van ingrediënten uit het park. Ze verkopen brood, taart in heel veel smaken, dus Corry is al vroeg op pad (gisteren was alles uitverkocht) om een vers broodje en een taartje (apple pie 🥧) te halen.

Het brood is nog warm en het taartje ziet er verrukkelijk uit, Corry kan zich weer niet beheersen dus de eerst hap is een feit 🤫

Na het ontbijt doen we het rustig aan we hebben tenslotte vakantie en de campground geeft ook echt dat gevoel. We lopen een rondje over de campground en plukken een paar appels in de boomgaard waar de herten hun bivak hebben opgeslagen.

Na het loopje rijden we de scenic drive op en stoppen halverwege om de Old Wagon trail te lopen, de trail is 6 km met een hoogteverschil van ruim 300 meter, maar wat een teleurstelling😢 deze trail, echt met alle beste bedoelingen kan ik er niks moois van maken, nou ja we hebben weer aan de conditie gewerkt en een paar calorieën verbrand (kan ook geen kwaad). Bij de camper eten we de apple pie op en rijden de laatste mijlen van de scenic drive.

Rond half 3 zijn we terug op de campground, er staat best wat wind maar de temperatuur is prima dus zitten we heerlijk buiten aan één versnapering😉

We halen nog een ijsje en wat firewood bij het schattige winkeltje van de apple pie maar of we kampvuur kunnen maken met deze wind😬

Ondertussen is onze buurman ook weer terug, een Canadees uit Vancouver, even een praatje en een biertje blijkt hij een vissersboot te hebben in Vancouver en vorig jaar bij de Annelies ⚓️ vis te hebben gebracht en ook de bemanning afgezet op Vancouver Island, geinig.

De smoor is inmiddels klaar en smaakt heerlijk😋 De geplukte appels zijn helaas niet goed genoeg voor appelmoes, maar na het koken toch goed van smaak.

We eten binnen want het stormt dus niet erg fijn buiten zitten, laat staan een kampvuur aansteken. Na het eten kaarten we lekker in ons “huis” terwijl de wind nog een beetje aantrekt!

Morgen gaan we verder in zuidelijke richting, onderweg is het de bedoeling een trail te lopen bij het plaatjes Boulder. Hopelijk een wat meer tot de verbeelding sprekende trail dan vandaag🤔

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl