Bye Fruita, hello Arizona and wildlife🤷‍♀️

12 oktober 2019 - Maricopa County, Arizona, Verenigde Staten

Donderdag 10 oktober 2019

Na een zeer onstuimige nacht (wat een wind 💨) is het vanochtend weer windstil en de lucht strak blauw. De buurman is al vertrokken en is nu sailor without a name, maar hij heeft ons wel zijn hout, handschoenen en nog wat andere inboedel nagelaten👍

Na het ontbijt rijden we van Fruita campground af en rijden nog even langs bij Gifford House voor een paar taartjes en cinnamon roll, we weten het is te slecht😬, maar wel heel lekker😋

Bij het wegrijden zien we aan de hekken ijspegels het heeft buiten de wind ook nog gevroren vannacht❄️

We rijden naar het eerste plaatje Torrey, stoppen even bij het visitor center, zoeken met de beschikbare WIFI even contact met het thuisfront, updaten het een en ander en dan is het weer klaar.

We draaien linksaf highway 12 op en dit is een scenic byway oftewel veel mooie vergezichten en natuur, we houden ervan👌

We rijden door Dixie National Forest met prachtige herfstkleuren, diepe afgronden en hoge pieken van soms bijna 3000 meter dan weer door Grand Staircase-Escalante National Monument met hoge rotswanden en diepe canyons.

Als we het gehucht Boulder zijn gepasseerd is het nog een klein stukje naar Calf Creek recreation area waar we de gelijknamige trail gaan lopen, Lower Calf Creek trail, 10 km in/out. De trail is redelijk vlak met aan beide kanten hoge rotswanden en het pad vaak mul zand en hoge begroeiing. We lopen langs een klein riviertje en af en toe mondt deze uit in een klein meertje. Na zo’n 5 km komen we aan het eind van de trail op een soort strandje midden tussen hoge rotswanden en daar vanaf een hoge waterval, prachtig gezicht.

We lopen even rond maken wat foto’s en genieten van al het moois om ons heen. Terug is dezelfde weg en na een goed uur zijn we weer terug bij de camper en vervolgen we onze reis op highway 12 richting Escalante. In Escalante even tanken een paar boodschappen bij de buurt super en door naar onze eindbestemming Kodachrome Basin State Park.

Het state park ligt dicht bij Bryce Canyon National Park (gaan we niet naartoe overigens). Aangekomen installeren we de boel, kampvuur aan want het koelt al lekker af en we zitten weer in een mooie omgeving. De wind is ook nu weer aanwezig dus we koken nog wel op het kampvuur (kip met gebakken aardappeltjes😋) maar eten het toch maar op in de camper.

We kaarten nog wat en na opnieuw een geslaagde dag is het weer tijd om te gaan slapen.

Morgen verder in zuidelijke richting.

Vrijdag 11 oktober 2019

Brrrr, koud 🥶 het heeft vannacht gevroren en de camper heeft waarschijnlijk energielabel D!

Na te zijn ontdooid, lekker een bakje en een broodje met uitzicht op Bryce Canyon National Park. De lucht is opnieuw strak blauw dus het beloofd weer een mooie dag te worden.

We rijden terug naar highway 12 en passeren de afslag naar Bryce Canyon NP en rijden door Red Canyon met zijn rode rotsen. We stoppen bij het visitor center van Red Canyon en lopen daar twee kleine trailtjes (1,5 km) tussen de rode rotsen en rotsformaties, het blijft bijzonder.

Na het loopje weer verder op highway 12 om niet veel later highway 89 op te draaien in zuidelijke richting. De eerstvolgende stop is Kanab. Onderweg passeren we nog de Coral Sand Dunes, ligt 12 mijl van de weg en heeft een campground. Weg rijden de 12 mijl naar het state park maar er staat daar zoveel wind dat we gelijk weer omdraaien (nog wel even een foto geschoten uiteraard).

We slaan rechtsaf en rijden naar Kanab, een leuk plaatsje maar erg toeristisch (en daar houden we niet van😉), even tanken en verder richting Jacob Lake in Kaibab National Forest, een ritje van 30 mijl. In Jacob Lake checken we in op de gelijknamige campground (voor de kenners: gaslek😬?). We staan heerlijk in de zon, in het bos, kampvuur al snel aan voor een geroosterd broodje, kortom genieten👍 Oja we zijn in Arizona the Grand Canyon State, dus een uurtje tijdwinst (-9 uur)

Als de zon is verdwenen koelt het snel af en zijn we blij met de warmte van het kampvuur. Inmiddels is het donker geworden als Corry iets hoort ritselen, er loopt daar wat!!, lichtje erbij twee glinsterende ogen, wat is het? Het blijft ons aanstaren, geen hert, een beer is het ook niet, maar wat dan? Ineens zijn de ogen weg dus ook wat erbij hoort....niet veel later staat het bij de buitentafel op nog geen meter afstand, het is aardedonker dat we nog steeds niet weten wat het was (waarschijnlijk een hond 🐕) maar het was wel spannend😂

We eten een hamburger van het kampvuur en dan is het mooi geweest, opruimen, douchen (dat kan in de camper), kachel aan, een bakje, potje kaarten en dan is het weer tijd om een tukkie te gaan doen. Vandaag een heerlijk rustig dagje op weg naar de Grand Canyon.

1. Sis:
    12 oktober 2019