Canoeing? and sunbathing

13 oktober 2019 - Cameron, Arizona, Verenigde Staten

Zaterdag 12 oktober 2019

Vannacht ook weer koud maar slim als we zijn de kachel stand-by😉 Het wildlife niet meer gespot (wel een gelijkende hond). Na het ontbijt nog een bakje gedaan in het zonnetje en toen vertrokken richting Marble Canyon via highway 89a south. Onderweg passeren we een bordje met elevation 7800 ft (+/- 2600 meter) het is niet voor niks zo koud ‘s nachts😬

We zakken gestaag en rijden Kaibab National Forest uit om via een verlaten landschap omringd door hoge rotswanden en een kaarsrechte weg na een goed uurtje aan te komen in Marble Canyon. Het plaatsje stelt niet heel veel voor en omdat het weer bijna zomers is besluiten we toch naar Lake Powell te rijden om daar met een kano het meer op te gaan.

Iets buiten Marble Canyon rijden we over de Colorado river, we stoppen even en maken wat foto’s van deze bekende rivier (voor de kenner: hier gingen de telefoons piepen, Nokia tijdperk).

Aan het eind van highway 89a slaan we linksaf op highway 89 richting Page en Lake Powell, een stukje van 25 mijl. In Page legen en vullen we de tanken bij Mavericks en kopen nog een paar bundels firewood en een doos bier 🍺 🤫 om daarna door te rijden naar Lake Powel Resort & Marina’s om een kano te huren.

Aangekomen bij de boat rental vragen we of we een kano kunnen huren, antwoord: geen kano’s maar wel kayak’s, ok dan een kayak, antwoord: geen verhuur na 13:30 tikkend op het bordje met 1:30 pm, het is 13:43🤪, ondanks onze verbaasde reactie geen enkele reactie, tijd is tijd, nou ja dan niet, best weird😝. Toch wel enigszins teleurgesteld (het is echt prachtig weer geworden) gaan we terug naar de camper.

We rijden gelijk door naar Lone Rock Campground, een primitieve campground zonder faciliteiten maar midden op het strand. We zoeken een plekje, installeren de boel (zelfs een in mekaar geknutseld tafeltje van firewood is aanwezig) en staan heerlijk in het zonnetje, we zijn zelfs blij met het verkoelende windje.

Als het zonnetje zakt koelt het snel af dus snel het kampvuur aan in onze zelfgemaakte firepit. We maken macaroni op het kampvuur en het smaakt weer heerlijk.

Morgen gaan we naar de South rim van de Grand Canyon.

1. Anneke de best:
    15 oktober 2019
    Mooi verhaal weer en savonds maar lekker dichtjes bij elkaar kruipen 😘