Lazy Sunday en the Needles

8 oktober 2019 - Hanksville, Utah, Verenigde Staten

Zondag 6 oktober 2019

Ondanks een paar keer alarm van de koelkast, deze draait op de accu en niet op gas en geeft een seintje als de spanning te laag is😬, toch uitgerust wakker geworden.

Na het ontbijt rijden we nog even naar de grand overview, waar een prachtig uitzicht is op canyonlands, wat een natuurwonder👌

Daarna verlaten we Island in the Sky en rijden de 25 mijl terug naar highway 191 south richting Moab.

Bij Moab aangekomen halen we snel een bakje en hout voor het kampvuur. Daarna naar de Mavericks waar we de tanken legen en vullen. Een goed uur later (het is overal erg druk) rijden we verder richting Canyonlands the Needles.

We slaan af op highway 211 die eindigt in het Canyonlands National Park - the Needles, tot de ingang van het Park is het 38 mijl.

De campground in het park is vol maar iets buiten het park is de campground the Needles Outpost met schitterend uitzicht op the Needles. We checken in voor een nacht en installeren ons op plek 26.

Heerlijk in de zon met een verkoelende versnapering en een geweldig uitzicht op the Needles genieten we volop.

De zonsondergang is echt een schouwspel. Als de zon weg is koelt het snel af dus opstoken het kampvuur 🔥 Ook nu koken we weer op het kampvuur, vandaag macaroni en opnieuw smaakt het best.

We genieten nog even van de sterrenhemel en kaarten daarna nog even een paar potjes in de camper.

Morgen the Needles ontdekken.

Maandag 7 oktober 2019

Na de rustige dag van gisteren is het vandaag weer tijd voor actie, we gaan hiken in the Needles.

Op tijd weer wakker na een zeer koude nacht, snel de kachel aan, water op het gas voor een bakkie en broodjes in de pan voor het ontbijt. Rond 9e rijden we weg van de campground Needles Outpost.

We rijden het park in (is nog geen km) en checken of er op de campground Squaw Flat een plekje is, helaas alles vol dus parkeren we de camper bij de trailhead en gaan na de hike terug naar de Outpost👍

Tja en dan de trail! Waar zal ik beginnen eigenlijk is het niet te beschrijven, ga het zeker proberen maar beloof niet dat het lukt, hoe GEWELDIG is dit gebied👌

De trail is een aaneenschakeling van verschillende trails en heeft dus niet echt een naam. We beginnen vanaf de parking van Squaw Flat campground. Het eerste deel gaat door mul zand maar al snel moet er geklommen worden, als markering opgestapelde stenen, verlies ze niet uit het oog want dan.... ben je reddeloos verloren😬

Niets is hier recht, vlak en zeker niet waterpas dus het is klimmen of dalen met tussendoor vaak klauteren en nogmaals!niet vergeten de opgestapelde stenen😉

Maar de omgeving tja je moet het zien om het echt te geloven en zeker om te beleven, AMAZING!!! Verlaten tussen paddestoelachtige rotsformaties lopen we daar met z’n 2e, heel af en toe een andere hiker maar die kan je op een hand tellen.

Dan lopen we op de bodem van een canyon met groene struiken en cactussen en binnen een mum van tijd zien we van grote hoogte waar we vandaan komen. Dan weer door of over smalle spleten (niet allemaal even leuk😬) en zo lopen we de hele dag door een verlaten gebied maar o zo mooi😍

Iets na het middaguur komen we aan, we hebben inmiddels 8 km gelopen, geklauterd, geklommen en gedaald bij de splitsing naar de Druïde Arch. De meesten zullen zeggen ja dus? Nou in 2016 waren we hier met z’n 4e en werd een van ons ziek en moesten we nog 10 km terug naar de camper😬

Harrold ik weet niet of je mee leest maar check binnenkort de app😉

Nadat we hier een broodje hebben gegeten beginnen we aan de terugweg van bijna 10 km. Opnieuw gaat het op en neer, ook nog twee trappen op en af en dat allemaal in een indrukwekkende omgeving met schitterend mooi en warm weer.

Na 17 km komen we rond half 5 weer aan bij de camper. Moe maar zeer voldaan rijden we terug naar de campground Needles Outpost en checken in op plek 24. Heerlijk in de ondergaande zon laten we ons de verkoelende versnapering smaken en steken als de zon onder is het kampvuur aan.

We eten een broodje hamburger met alles erop en aan en genieten nog even na van deze opnieuw prachtige dag.

Inmiddels is het half 10 en gaat bij ons beide langzaam het spreekwoordelijke lichtje uit. We ruimen de boel op, douchen even in de camper, nog even een bakje en dan oogjes dicht en snaveltjes toe zou die blauwe uil zeggen.

Morgen verlaten we Canyonlands National  Park en gaan we naar Capitol Reef National Park.

1. Sis:
    9 oktober 2019
    Echt gaaf groetjes p-d😀
    En als ik 18 ben ga ik ook mee
  2. Jenneke:
    9 oktober 2019
    Super!! Goed weer ook, heerlijk.
    Beter dan hier😉
  3. Corry: