Ophalen RV - Bronte Creek - USA

11 mei 2019 - Hope, New York, Verenigde Staten

Nadat we gisteren nog wat zijn gaan eten was het om half 9 (2:30) toch echt tijd om te gaan slapen, tijdsverschil! het blijft een dingetje!

Om 6 uur zijn we weer klaar wakker, bakje gezet met een gevulde koek van Van Maanen (wie heeft het in Canada) en lekker relaxed de dag begonnen.

Om 8 uur gebeld met Canadream om te vragen hoe laat we camper kunnen ophalen en dat valt niet tegen, rond half 12 worden we opgehaald van de luchthaven (moeten we nog een soort van gaan haasten ook!).

Voor half 9 rijden we terug naar Toronto, het is flink druk op de weg dus het kost ruim 2 uur om de huurauto af te leveren op de luchthaven.

De huurauto ingeleverd op terminal 3, lift naar boven en daar zitten we in de lobby van Sheraton Gateway te wachten op onze pick-up (makkelijker kan niet).

Helaas toch een kink in de kabel, door een foutje bij Canadream werden we bijna 2 uur later dan gepland opgehaald, jammer!

Uiteindelijk rijden we na een zeer uitvoerige uitleg, (pff, wat was die ouwe baas langdradig) om 3 uur weg en zijn we on route! Het blijft rondom Toronto een gekkenhuis qua verkeer dus van opschieten is geen sprake.

De camper is echt gloednieuw, er staat net aan 700 km op de teller, en heeft 2 slide-outs en is zo’n 8,5 meter lang. We zijn er blij mee!

We rijden gelijk maar langs een Walmart voor wat boodschappen voor vandaag en halen een snelle hap bij de Mac! Ondertussen zoeken we in de buurt een campground en vinden er een in Bronte Creek Provincial Park.

Rond een uur of half 6 komen we, veel files verder, aan op de campground. De omgeving is rustig en groen dus eindelijk rust in dit overvolle deel van Canada.

Nadat de koffers zijn uitgepakt heerlijk gezeten in ons huisje op wielen en nog een potje gekaart. Na een toch wel lange dag (of ligt het aan het tijdsverschil) liggen we al vroeg in bed. De bedoeling is morgen vroeg te vertrekken de grens over te steken en in de buurt van New York City te komen (nog zo’n 750 km).

Het voordeel van vroeg naar bed is dat je meestal weer vroeg wakker bent!! Om kwart voor 6 zijn uit de veren na een frisse nacht. Het weer is prachtig, vogeltjes fluiten het belooft een mooi dag te worden.

Na een broodje en een bakje rijden we even over half 7 weg van de campground om precies een uur later in de rij aan te sluiten bij de US Border Lewiston New York.

De grenspassage gaat redelijk snel, binnen een half uur rijden we de USA en de staat New York binnen, nog 400 mijl naar New York City.

Het is nu 10 uur en nog 300 mijl naar New York City maar eerst even een bakje bij de Starbucks.

1. Stanssies:
    11 mei 2019
    She is a beauty (en Corry natuurlijk ook😉)
  2. Sis:
    12 mei 2019
    Mooi zo n nieuwe zeg! Geniet er lekker van🚐