Amsterdam - Toronto - Niagara Falls

10 mei 2019 - Niagara Falls, Canada

Na een bewogen (en teleurstellend) avondje begint 9 mei al weer vroeg.

Na de laatste dingen te hebben gecheckt worden we om 7 uur opgehaald door vader Kloos, die zo aardig is ons een slinger te geven naar Schiphol, thanks!

Het korte ritje gaat voorspoedig en even na half 8 staan we in de rij om de bagage te droppen. Na de verplichte formaliteiten zitten we na een goed half uur aan een bakje bij de Starbucks.

Boarden is om 9 uur (gate F9) dus we hebben geen haast, alhoewel we doen wel eens te rustig aan, voor je het weet klinkt je naam weer door de vertrekhal!

Ook het boarden gaat soepel en om 10:10 uur zijn we van de grond. De vluchtduur is 7 uur en 35 minuten dus dat scheelt weer 20 minuten!

11:35 uur zijn we geland op Mc Pearson AirPort in Toronto, na de border security de auto opgehaald (deze keer een Kia Sorrento) en om kwart over 1 rijden we weg naar Niagara Falls, een ritje van 125 kilometer.

Het eerste stuk is redelijk druk maar gelukkig geen file! Uiteindelijk komen we na een ritje van 1,5 uur aan in Niagara Falls.

We checken in bij ons hotel Vittoria Hotel and Suites en gaan daarna lopen richting de wereldberoemde watervallen.

Dat de watervallen bekend zijn is goed te merken in Niagara Falls, restaurants in overvloed en veel entertainment, het lijkt wel een pretpark (wel gezellig overigens).

Maar dan de Niagara Falls zelf, wat een watergeweld geweldig!!!! Vooral de Horseshoe Falls zijn prachtig, het water valt over een breedte ruim 600 meter 50 meter non-stop met een enorme kracht naar beneden, echt waanzinnig om te zien en te horen!!!!

Na een goed uurtje lopen we terug richting ons hotel, onderweg drinken we nog wat bij Kelseys Roadhouse en ze smaken prima ;).

Ondanks de regen is het toch tijd om terug te gaan naar ons hotel, even opfrissen, wat eten en dan snel de oogjes toe (het is toch al 6 uur vroeger).

Morgen weer terug naar Toronto om de camper op te halen (morgenochtend horen we hoe laat).

1. Stanssies:
    10 mei 2019
    Ziet er wel weer goed uit, heerlijk
    Prachtig het natuurgeweld van de watervallen.
    Hoe was het geluid van het water?
  2. Peter:
    10 mei 2019
    Vermaken ons nu al prima, zo weer op pad richting Toronto! Vanmiddag ons huis ophalen.
    Heb er een filmpje van de watervallen opgezet. Het geluid is enorm echt schitterend!!