CampingWorld - Pahrump - Death Valley (180 mijl)

4 oktober 2013 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vanochtend al vroeg wakker 04:30 (loop je dan om 05:00 uur in een casino). Een bak koffie gehaald bij de Starbucks (alles is gewoon 24/7 open). Om een uur of 7 gaan ontbijten en stiekem toch maar weer een gokje gewaagd. Ook Corry kon de verleiding niet weerstaan (wie had dat gedacht!!!)

We waren lekker vroeg dus om half negen in een taxi gesprongen op weg naar het verhuurbedrijf. De check-in verliep lekker soepel dus om 09:45 waren we begonnen met onze routetrip!!

De eerste stop zou zijn in Pahrump zo'n 60-70 mijl ten westen van Las Vegas. Een tochtje door woestijnlandschap en niemandsland!

Rond half 12 aangekomen in Pahrump waar we in ging slaan bij de Walmart. 2 uur later, 3 karren vol en US$525,- lichter de camper ingeruimd. Omdat we toch wel trek hadden nog even een broodje gegeten bij de Subway (was overigens erg lekker).

Rond 15:00 uur weer gaan rijden richting Death Valley NP, een van de warmste plekken op aarde! Ondanks dat dit een National Park is en officieel gesloten is vanwege de SHUTDOWN, was de weg door Death Valley wel open, pff gelukkig want dat scheelt een hele omweg!

Een stop kunnen maken bij 1 viewpoint (de andere waren allemaal dicht!).

Het landschap was wel heel bijzonder, zandduinen, zoutvlaktes, lange recht wegen (met heel veel dips) en warm.

Om 18:30 uur aangekomen bij onze eerste campground Panamint RV resort (een campground aan de grens van de westelijke kant van Death Valley). De camper geïnstalleerd en het kampvuur ontstoken (was even behelpen want Dirk was er niet). Een kleine dingetje de slang voor het vuilwater was niet aanwezig in de camper ( wat nu?).

Toch wel last van het vroege opstaan dus om half 10 lekker ons mandje in gedoken!

Nou dit was het weer voor 4 oktober.

Groetjes en tot laterssssss!