Moab - Green River (60 mijl)

15 oktober 2013 - Green River, Utah, Verenigde Staten

Vandaag vroeg vertrokken uit Canyonlands, het waren 2 fantastische dagen!! Om half 9 vertrokken richting Moab, om kwart voor 11 werden we verwacht bij Moab Adventures voor onze rafting trip op de Colorado river. Eerst nog wat laatste boodschappen gehaald bij de supermarkt (2 grote pizza's voor vanavond) en uiteraard een bakje bij de Starbucks. In de camper nog even snel een broodje gegeten en om kwart 11 waren we bij de rafting company.

Eerste wat papierwerk ingevuld en toe vertrokken naar het startpunt (een ritje van 20 minuten). Na wat veiligheidsinstructies kennis gemaakt met de luitjes uit onze groep. 1 stel met een leuk ventje uit Denver en 1 stel met een ventje uit Indianapolis. Door onze "stuurman" werd aangegeven dat wie achterin de boot plaats nam de minste kans maakte om natte worden. Het stel uit Indianapolis zat daar al voordat het goed en wel gevraagd was (de toon was gezet). Inmiddels was de raft stroomafwaarts gedreven en de eerste klap water over de verschansing gekomen (Corry had het meeste water opgevangen).

Daarna een voorstel rondje (om de sfeer erin te brengen zeg maar). Nou had die kerel uit Indianapolis nogal een ouwe kop en dat in relatie met een ventje van 6 dacht onze "stuurman" Stu dat hij de opa was, hahaha trek die vent toch een bek als een bakje, het was z'n vader (alweer een toon gezet) blijkt dat hij piloot was (op een Cessna, liep erbij of hij een A380 de lucht in zou krijgen) en zijn vrouw als instructeur had ontmoet, kortom de opmerking opa viel niet helemaal lekker zeg maar, hahaha!

Maar goed we waren aan het raften. De eerste stroomversnelling hadden we gehad en nog 3 zouden volgen (was leuk maar niet echt spectaculair, kwam ook omdat het laat in het seizoen was). Halverwege gegeten bij de Red Cliff Ranch (een bekende ranch in Moab, o.a. John Wayne sliep hier vaak tijdens filmopnames). Het eten was goed, lekkere hamburgers, salades, soep en all you can eat (we zijn tenslotte in Amerika). Na zo'n 3 kwartier weer verder de Colorado river af en een bij de stroomversnellingen nog wat water naar binnen geschept, kortom nat de bus in weer richting Moab.

Om 3 uur waren we weer terug in Moab. Droge kleren aangetrokken nog even wat gedronken en via interstate 70 richting Green River gereden (dit ligt op zo'n 60 mijl van Moab en op de route richting Las Vegas). In Green River staan we nu op de gelijknamige KOA campground full hook-up (dit was wel weer nodig na 2 dagen in de wilderness).

Morgen gaan we weer verder richting het zuiden, waar we aanlanden is nog even de vraag.

Groeten uit Green River, Utah

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    16 oktober 2013
    Hoi allemaal, wat goed dat jullie nu toch kunnen doen waar je voor komt...
    Lopen, raften enz..
    Hopen dat het zo blijft! en anders maar een extra bakje bij de Starbucks..
    We blijven meelezen..lekker hoor, zo'n wandeltocht, steile rotsen naast je...en toch geen spierpijn!!Hahaha, groetjes Gerda
  2. Corry:
    16 oktober 2013
    Hé schonezuster,het was al leuk maar het is toch helemaal super als je lekker bezig kan zijn in de natuur!! En nu hopen dat alles open blijft want we hoorde dat het een proef is voor 10 ...
    Alle mannen de groetjes,wij gaan langsgaan afzakken naar Vegas om Diaantje op te halen!!!
    X