To do list en op weg naar Canada

22 mei 2019 - Great Falls, Montana, Verenigde Staten

Vandaag alweer een jarige, Marit gefeliciteerd met je (24e) verjaardag🎉🎊

We rijden weer lekker op tijd van de campground voor de laatste mijlen in het Yellowstone National Park. Na wat wegwerkzaamheden (er zijn er heel wat in het park) komen we na een goed uurtje aan in Mammoth Hot Springs, het dorp aan de noordkant van het park.

Hier stoppen we even, bezoeken het visitor center en rijden daarna via de noordkant het Yellowstone NP uit.

We hebben al een aantal dagen niet aangesloten gestaan en het gas is op, dus dat heeft prioriteit. O ja en er moet gewassen worden en boodschappen. Een hele to do list dus op weg naar een redelijke plaats want in Montana (daar zitten we inmiddels) vind je die niet zo druk!

Op zo’n 60 mijl van de noordkant ligt het plaatsje Livingstone, bij binnenkomst zien we een handelaar in propane dus vullen maar, (de kachel kan weer op volle toeren). Iets verder een supermarkt en benzinestation dus twee vliegen in 1 klap👍

Water en een dump is verderop te vinden dus rijden we wat verder het plaatsje in. Onderweg zien we een laundry dus daar kan op de terugweg worden gewassen, alles gaat lekker soepel. Bij de dump ook een liquor store (in Montana weer apart verkocht) want ook de borrel is bijna op😬, daarna de was, en rond 3 uur rijden weer weg uit Livingstone en vervolgen onze reis via highway 89 north naar Helena-Lewis and Clark National Forest.

De omgeving is eerst heuvelachtig en dan weer vlak met oneindige velden en daarin heel veel koeien. Het weer is regenachtig en hoe dichter we bij het National Forest komen gaat het steeds meer over in sneeuw. In het National Forest komen we nog een besneeuwd ski-gebied tegen (helaas gesloten).

We checken in op Many Pines Campground halverwege het National Forest en staan alleen op een campground in een straks donker bos! We besluiten binnen te blijven want het weer is te wisselvallig voor een kampvuur.

We zitten heerlijk warm in ons huis op wielen, kunnen weer douchen en onder het genot van een drankje en een hapje is het net of we vakantie hebben😉

Morgen naar Canada 🇨🇦 met bestemming Waterton Lakes National Park, een rit van 260 mijl.

Iets later wakker dan normaal maar toch nog redelijk op tijd rijden we na het ontbijt weg voor de laatste mijlen richting de Canadese grens. In Great Falls maar weer even tanken en gelijk een bakje bij de Starbucks. Nog 200 mijl naar Canada.

1. Jenneke:
    22 mei 2019
    Op naar Canada, met hopelijk wat meer zo'n!
    Postkantoor lijkt wel oost Europa, leuke tegelvloer. Het randje dan toch.
    Veel plezier!!!
    Groetjes🤗