Via 5 staten naar Crawfordsville

15 mei 2019 - Danville, Verenigde Staten

Iedereen bedankt voor de felicitatie👍 maar ondanks de verjaardag moest er ook weer gereden worden, de navigatie gaf 530 mijl (850 km) aan dus met recht een rijdag!

De eerste 50 mijl rijden we over highway 30 west via Chambersburg naar Interstate 76 door kleine dorpjes dus schiet niet echt op (voor ons zien we nog bijna een auto het ravijn in rijden, dat scheelde geen 2 meter!). Na bijna anderhalf uur rijden komen we aan bij I76 en nemen de afslag in westelijke richting. Het is een tolweg dus dat betekend betalen!

Na een kleine 150 mijl is het tijd voor een bakje bij de Starbucks en een stukje cake (dat hoort bij een verjaardag), gelijk ook nog contact gehad met het thuisfront en na een klein half uurtje rijden we weer. We verlaten uiteindelijk de tolweg I76, rekenen $19,90 af en draaien de I70 west op. Deze interstate loopt door tot aan Indianapolis dus afslaan hoeft voorlopig niet!!!

Het is een enorme drukke weg met heel veel vrachtverkeer (rijden ook gewoon 120, 130 km per uur) en heel veel werk aan de weg, maar gelukkig geen files.

Van Pennsylvania rijden we West Virginia binnen om kort daarna bij het plaatsje Weeling Ohio te doorkruisen. Onderweg passeren we de plaatsen Columbus en Dayton om zo de 5e staat van vandaag in te rijden, Indiana. Bij Indianapolis rijden we via de rondweg I74 west op richting Peoria in de staat Illinois (maar dat is voor morgen). Vanaf Indianapolis rijden we nog 35 mijl naar Crawfordsville en checken in bij de gelijknamig KOA campground.

Na een lange rijdag (ruim 900 km) schenken we om half 9 een borrel in en zitten nog even lekker buiten (ja, ook hier is het weer inmiddels aardig opgeknapt), eten slaan we over want onderweg waren we al even gestopt voor een snelle hap (waar begint een mens aan!!!).

Morgen verder in westelijk richting, het doel is Des Moines in de staat Iowa.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk:
    15 mei 2019
    Na 900 km heb je ook wel een borrel verdient!! :)
  2. Corry:
    16 mei 2019
    Vandaag weer 980km (ritje ellmau😊) en nu heerlijk aan de wijn en bier (captain is op en geen wallmart te bekennen😬) maar dat mag de pret niet drukken. Heerlijk kijkend naar de ondergaande zon!!!
    Xxxx