Genieten, afscheid en weer in Las Vegas

17 oktober 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dinsdag 15 oktober 2019 (deel 2)

Aan het eind van ochtend gaan we lopend richting market plaza, Corry doet de geschreven ansichtkaarten op de post en met de beschikbare, niet al te beste, WIFI zoeken we even contact met het thuisfront en zorgen dat we op social gebied weer up to date zijn.

We halen een lekker bakje in de lodges en doen alles op ons dooie gemakje. Nog wat firewood, kleine dingetjes bij de market en dan lopen weer rustig terug naar de camper. Heerlijk in het zonnetje (het is echt zomer) een potje kaarten,  speedmintonen en verder heel erg rustig aan, heerlijk na zo’n inspannende dag.

Rond een uur of 4 gaat Corry een wasje draaien en ik kijk heerlijk een Casa de Papel😉 Het duurt even voor Corry terug is (begin me bijna zorgen te maken) maar uiteindelijk komt ze eraan en blijkt ze getuige te zijn geweest van een echte elk invasie bij de RV dump. Die beesten komen daar lekker leurken aan de lekkende kranen. Ze zijn zo groot dat niemand durft te lozen of water te laden😂

Omdat ons water bijna op is in de camper besluiten we nog even naar de zonsondergang te gaan kijken en gelijk water bij te vullen en de tanken te legen. Ook nu staan er nog twee elk’s maar geen probleem verder, ze zijn wel groot!

Als we bij de rim aankomen is de zon al weg dus onverrichter zaken terug naar de campground. Snel het kampvuur aan eten erop (thaise kip😋) en daarna een groot kampvuur, het is de laatste dus al het hout moet op.

Om een uur of 11 doven we het vuur en is het weer tijd om te gaan slapen, morgen nog even afscheid nemen van de Grand Canyon en dan richting Las Vegas.

Woensdag 16 oktober 2019

Vanochtend na het ontbijt met pijn in ons heimwee afscheid genomen van de Grand Canyon😢, wat was het geweldig👍

We rijden via de zuid uitgang het park uit op weg naar Williams AZ. Het grootste gedeelte gaat door Kaibab National Forest en de weg is zo goed als kaarsrecht. In de verte zien we donkere grauwe wolken, aha regen 🌧hoor ik jullie denken😉, nee hoor het is schitterend mooi weer maar er staat (of heeft gestaan) een stukje bos in de brand. De brandweer is met grote materieel uitgerukt en laten,zo denken wij, de boel gecontroleerd uitbranden.

Na een kleine 60 mijl slaan we linksaf de I-40 west op richting Los Angeles. We komen langs Seligman waar we even tanken aan de bekende en befaamde Route 66! Om vervolgens onze weg te vervolgen richting Kingman (voor de kenners: het zwaaiende vrouwtje bij de KOA). Bij Kingman, het is nog 100 mijl naar Las Vegas, draaien we de 93 south op weg naar Las Vegas. De bedoeling is iets voor Las Vegas (40 / 50 mijl) een campground te zoeken, maar helaas of vol of verder niks. Dus rijden door een dor en een soort maan landschap via de Hoover Dam naar Las Vegas.

We rijden langs lake Mead en rijden uiteindelijk de Boulder Highway op en checken in op de KOA bij Sam’s Town.

Onze verhuurder Apollo RV is 200 meter hier vandaan dus morgenochtend, als we ons “huisje” weer gaan inleveren, kan alles in de mak-an modus of hoe ze dat in Spanje zeggen tranquilo.

De KOA is echt een aangename verrassing, we genieten naast onze camper onder het genot van een drankje van het prachtige weer. Als het begint te schemeren lopen we richting Sam’s town. We lopen door het casino richting de bowlingbaan, want we gaan bowlen 🎳, Sam’s town heeft 56! bowlingbanen, echt leuk!

Na een paar uur te hebben gebowld, het was echt heel leuk, lopen we via het casino weer terug naar de camper maken nog even wat te eten en dan is het moment daar, de laatste nacht in ons “huis”.

Morgen de camper inleveren en dan nog 1 nachtje Las Vegas.

1. Stanssies:
    17 oktober 2019
    Hey dat kan ik ergens van speedmintonen😂
  2. Corry:
    17 oktober 2019